Značilnosti komercialnega fotografiranja in studijskega fotografiranja izdelkov.

Kuhinjska oprema

Fotografiranje izdelkov je trenutno najboljši način, da pokažete svoj izdelek iz najboljšega zornega kota. Fotografije izdelkov se pogosto uporabljajo na spletnih straneh, v spletnih trgovinah in revijah ter tudi za oblikovanje embalaže izdelkov itd.

Osnovni cilj reklamne fotografije je pokazati  izdelek, ki ga fotografiramo, v najboljši luči, kar pomeni, da izpostavimo njegove prednosti in zakrijemo njegove morebitne pomanjkljivosti. To pomeni, da ustvarimo idealizirano podobo fotografiranega objekta. Fotografija izdelka naj bi porabnika vzpodbudila k nakupu.

Komercialna fotografija ima pomembne tehnične značilnosti, ki jo razlikujejo od tradicionalne umetniške fotografije in tihožitja.

Fotograf mora natančno pokazati osnovne lastnosti fotografiranega predmeta (teksturo, barvo, podrobnosti), izbere najugodnejši kot, da  poudari volumen. Na  profesionalni oglaševalski fotografiji ne boste videli zamegljenosti, hrupa in drugih poškodb. Takšne pomanjkljivosti, so dovoljene le pri ustvarjalnem fotografiranju,  nikakor pa ne v oglaševalski fotografiji.

Komercialna fotografija pomeni največjo možno kakovost slike,  za uresničitev tega cilja pa je potrebna profesionalna tehnična oprema.

V našem podjetju se s komercialno fotografijo ukvarjamo že več kot pet let. Specializirali smo se za fotografiranje za spletne trgovine in za različne tiskane medije.

Običajno stranko poleg kakovosti fotografij zanima njihova cena. Ker je vsako fotografiranje specifično, je fiksno ceno težko postaviti. Vnaprej lahko povemo le okvirno ceno. Zakaj?

Obstojata dve vrsti komercialne fotografije: tokovno in  umetniško. Tokovno fotografiranje se uporablja za kataloge, spletne strani, spletne trgovine, knjižice. V bistvu je to slikanje posameznih bolj ali manj enakovrednih predmetov na enobarvnem ozadju in z nezahtevno osvetlitvijo. Ta način fotografiranja nam omogoča, da v kratkem času, recimo enem dnevu, posnamemo veliko predmetov in naredimo tudi do 500 posnetkov, kar zmanjša stroške fotografiranja. Globoka obdelava fotografij za to vrsto slikanja običajno ni potrebna.

Umetniško fotografiranje zahteva predhoden študijski načrt. Fotografiranje je veliko zapletenejše, zahtevnejše in dražje kot tokovno ter potrebuje visoko kakovostno končno obdelavo. V enem dnevu lahko naredimo le do največ 15 fotografij. Uporabljajo se za postavitev oglaševanja v medijih, oblikovanje bannerjev, oblikovanje spletnih strani, katalogov, izdelkov za tiskanje, in tako naprej.

Ob dogovarjanju za fotografiranje nam mora stranka zaupati vrsto podatkov o bodoči fotografiji. Vedeti moramo, kje bo uporabljena fotografija, kakšen naj bo njen format : horizontalni, vertikalni ali kvadratni. Zaželeno je tudi, da so končne mere slike določene v pikslih, saj bomo tako od samega začetka vedeli, kakšno sliko bomo dobili.

Če je to fotografiranje za spletno stran, nam ni treba posebej skrbeti za najmanjše podrobnosti, kot je, recimo, drobec prahu. Pri taki velikosti fotografij ga niti videti ne bo.

Če pa  potrebujete fotografije najvišje ločljivosti za tiskanje na panojih, potem morajo biti vidne najmanjše podrobnosti fotografiranega objekta. Obenem pa je treba biti še kako pozoren tudi na drobec prahu, ki ga tako ostra fotografija še poudari. Vidne so vse pomanjkljivosti in teksturne nepravilnosti. Seveda tako natančno delo poveča vrednost fotografiranja.

Druga stvar, ki jo moramo vedeti, je želeni kot fotografiranega oglaševanega predmeta. Lahko nam pošljete fotografijo za primere, ki so lahko kot podlaga za prihajajočo fotografijo.

Poleg tega moramo vedeti, kakšno ozadje želite. Pri tokovnem slikanju najpogosteje uporabimo belo barvo, ki ji sledi zamenjava s prozornim ali popolnoma belim ozadjem. Včasih stranka želi, da je na ozadju vidna senca fotografiranega predmeta. V tem primeru moramo ustvariti ozadje, ki to omogoča, kar pa ni vedno preprosto. Te tehnike  pogosteje uporabljamo pri umetniškem ne pa tokovnem fotografiranju.

Naslednjič bomo govorili o SEO optimizaciji spletnih strani za spletni iskalniki.

[ratings]