Pogosto nam ni všeč, kako izgledamo na slikah. Ali je to vedno povezano z amaterstvom fotografa, slabo osvetlitlvijo ali nefotogeničnostjo človeka? “Daly Afisha” je ugotovil razloge za ta fenomen s pomočjo znanosti.
Pogosto nam ni všeč, kako izgledamo na slikah. Ali je to vedno povezano z amaterstvom fotografa, slabo osvetlitlvijo ali nefotogeničnostjo človeka? “Daly Afisha” je ugotovil razloge za ta fenomen s pomočjo znanosti.
Znani portretni fotograf Kim Airs je lani pisal, da 90% fotografiranim ljudem ni všeč, kako izgledajo na fotografijah, – in večina misli, da so nefotogenične. Statistika je presenetljiva! Da je razumel, kaj je narobe, je izvedel eksperiment: naredil je navadne in odzrcaljene slike ljudi, potem je ljudem predlagal, naj izberejo boljšo sliko. Večina udeležencev eksperimenta so izbrali odzrcaljeno.
Dejstvo je razloženo preprosto: v svojem življenju se vidimo predvsem v ogledalu, fotoaparat pa zajame našo resnično podobo – kako nas vidijo drugi. Ker so naši obrazi asimetrični, je obraz v ogledalu in na fotografiji za človeka dva različna obraza. Če v rokah držimo fotografijo in njeno zrcalno sliko, se nam druga slika zdi lepša (ali preprosto bolj znana). Hkrati so ljudje bolj verjetno, da izberejo običajno fotografijo. Najpogosteje lahko ta učinek opazimo med razpravo o skupinski fotografiji: vsak od udeležencev bo začutil, da so se vsi na fotografiji dobro izkazali, razen njega.
True Mirror je razvil in tržil ogledalo, ki prikazuje resnično sliko. Po besedah njegovih ustvarjalcev pa ima le 10% ljudi raje svojo resnično podobo kot tisto, ki jo vidijo v običajnem ogledalu.
»Vsak dan – od otroštva – se pogledamo v ogledalo. Umivamo si zobe, se brijemo, ličimo. Sčasoma se navadimo slike v ogledalu in navada rodi naklonjenost. Zato nam je naša slika v ogledalu bolj všeč kot fotografija, «pravi Pamela Rutledge, direktorica Centra za preučevanje medijske psihologije.
Ayresov poskus so leta 1977 izvedli znanstveniki z univerze Wisconsin v Madisonu. Nato so udeleženci študije izbrali zrcalno sliko svoje fotografije kot najbolj privlačno, medtem ko so bližnji udeležencem ljudje izbrali resnično sliko. Ko so jih prosili, naj pojasnijo svojo izbiro, so kot razloge navedli kot, svetlobo, nagib glave itd., Čeprav sta bili obe fotografiji narejeni iz istega negativa.
Torej, če niste prepričani o svojem portretu in ga želite popraviti, ga poskusite zrcaliti v katerem koli urejevalniku fotografij ali vsaj s to primitivno spletno storitvijo.
Adobe aktivno uporablja tehnologije umetne inteligence in strojnega učenja za izboljšanje samoportretov. Video prikazuje, kako moški posname ne preveč uspešne portrete, nato pa jih s pomočjo nove funkcije izboljša.
Nicholas Epley, vedenjski psiholog iz Chicaga, pravi, da ne vemo, kako smo videti: “Podoba v naših mislih se res ne ujema s tem, kdo v resnici smo.” Epley je svojo trditev lahko dokazal v poskusu, objavljenem leta 2008 v Biltenu osebnosti in socialne psihologije. Znanstveniki so posneli več fotografij anketirancev in spremenili njihovo privlačnost v Photoshopu na 10% na podlagi slik splošno priznanih lepih ljudi. Nadalje so morali udeleženci študije med več podobami izbrati svojo pravo fotografijo. Večina udeležencev se je odločila za fotografijo, ki je 20% privlačnejša od dejanske slike. Hkrati, ko je bilo treba izbrati fotografije raziskovalcev, ki so organizirali poskus, so bili udeleženci bolj objektivni.
Fotograf Daniel Baker jasno kaže optično popačenje na različnih lečah.
Kamera je zmožna tudi popačiti sliko: prvič se pretvori skozi zapleten optični sistem leče, drugič pa različne goriščnice leče na različne načine odsevajo naš obraz. Vsak fotograf pozna koncept “popačenja v perspektivi” – bolj ko je motiv bližje kameri in krajša je goriščnica, bolj se predmeti, ki se nahajajo na različnih razdaljah od kamere, razlikujejo po velikosti, to pomeni, da bodo bližnji predmeti vizualno popačena in povečana v primerjavi z oddaljenimi. … Vse to praviloma vodi do spremembe razmerja obraza. Predavatelj psihologije z univerze York Daniel Baker ta učinek v svojem blogu razloži na primeru selfijev: elementi obraza, ki so bližje kameri, so videti večji in izkrivljajo splošno sliko. Očitno je, da je pri kratkih goriščnicah obraz videti širši, zato bolj ko je kamera oddaljena od vašega obraza, bolj naraven je.
Pamela Rutledge verjame, da v resnici ni nobene skrivnosti, kako narediti popoln selfi, treba je narediti več slik. “Ljudje, ki si naredijo veliko samoportretov, se na koncu počutijo veliko bolj prijetno, ko vidijo njihove fotografije,” pravi. Poskusite se navaditi na svojo sliko na svojih fotografijah, tako kot ste vajeni slike v ogledalu, in potem bo vse na svojem mestu.
Znanstveniki so lahko ugotovili, da je leva stran obraza privlačnejša od desne. Avtorji študije, objavljene v reviji Experimental Brain Research, so opravili anketo med študenti univerze Wake Forest in jih prosili, naj izberejo najprivlačnejše fotografije moških in žensk. Posledično so se portreti žensk z levo polovico obraza izkazali za privlačne v 78% primerov, portreti moških z levo polovico obraza pa v 56% primerov. Med njimi so bile tako resnične podobe kot zrcalne podobe obrazov.
Hkrati psihologi pravijo, da je leva stran obraza bolj povezana s čustvi, desna pa odseva lastnosti, kot sta samozavest in vodenje. Torej je za tinder vsekakor bolje naložiti fotografijo na levi strani obraza, za delovno mesto pa na desni.
Odprte oči in velike zenice so še ena skrivnost privlačnosti fotografij. Nizozemski znanstveniki so ugotovili, da je velikost zenic neposredno povezana z zaupanjem v človeka. Udeležencem eksperimenta so pokazali več videoposnetkov z ljudmi v glavni vlogi: v nekaterih videoposnetkih so raziskovalci povečali velikost zenic protagonistov, udeleženci študije pa so ugotovili, da v takšne junake bolj voljno verjamejo.
Oči se lahko odzovejo na močno svetlobo ali bliskavico in ne povzročajo učinka velikih zenic. Poskusite se torej navaditi na osvetlitev ali z bliskavico naredite nekaj testnih fotografij.
Verjetno ste se znašli v situaciji, ko je fotograf usmeril vaš pogled stran od fotoaparata. Toda te tehnike niso vedno dobre. Raziskovalci iz Velike Britanije in Avstralije so ugotovili, da je gledanje neposredno v kamero bolj privlačno za gledalca.
Avtorji študije so izbrali portretne fotografije in jih pokazali anketiranim. Posledično so udeležence ankete bolj pritegnili tisti liki, ki so gledali neposredno v kamero. Znanstveniki neposreden pogled povezujejo z željo, da bi stopili v stik z gledalcem. Če želite na portretu videti bolj privlačno, si to upoštevajte.
Znanstveniki z univerze v Bristolu so izvedli eksperiment, ki je dokazal, da zmeren odmerek alkohola v krvi na fotografiji naredi človeka privlačnejšega. Udeležence so fotografirali trikrat: trezni, po eni pijači in po večji dozi alkohola. Serija fotografij je bila prikazana skupini anketirancev, ki še nikoli niso videli udeležencev raziskav. Najbolj privlačne so bile fotografije, posnete po majhnem odmerku alkohola.
Znanstveniki to nenavadno dejstvo pojasnjujejo z dejstvom, da se ljudje pod vplivom alkohola ponavadi bolj sprostijo in spremembe krvnega tlaka naredijo obraz nekoliko rožnat.
Vendar ne pretiravajte. Druga študija pravi, da so ljudje trezni videti pametnejši kot pod vplivom alkohola.
Vtis o osebi se oblikuje v prvih milisekundah, ko zagledamo njegov obraz. Kljub temu raziskave kažejo, da nam majhen nasmeh lahko vzbudi zaupanje. Poglejte tri vrste obrazov: tretji z nekoliko dvignjenimi vogali ust in rahlo presenečenimi obrvmi se po raziskavah zdi bolj zanesljiv kot namrščen in ravnodušen.
Druge raziskave potrjujejo, da nasmejani ljudje izgledajo celo pametnejši. Nenavadno odkritje je, da opazovalec napove inteligenco moškega s svojim videzom (iz nekega razloga med ženskami ni takih povezav). Osebe, ki se jim zdijo pametne, so najpogosteje bolj podolgovate in imajo veliko razdaljo med očmi, velik nos, nekoliko dvignjene vogale ust, koničasto brado. Seveda oblike brade in velikosti nosu brez kirurških posegov skorajda ni mogoče ponarediti, pri upodabljanju nasmeha na fotografiji pa ni težav. Seveda pa gre za subjektivno zaznavanje in med inteligenco in obliko obraza ni prave povezave.
Toda znanost nam tudi pravi, da če moški želi ugajati ženski, se ne sme nasmehniti. Ameriški raziskovalci so posneli vrsto moških in žensk, ki izražajo različna čustva, in prostovoljce prosili, naj ocenijo privlačnost vsake fotografije. Kot rezultat so moški povedali, da so bile najbolj privlačne fotografije žensk, ki izražajo srečo, medtem ko je bilo enako čustvo na fotografijah moških za ženske povsem neprivlačno. Ženske so našli privlačne fotografije, ki izražajo druga čustva – usmiljenje in ponos.